De huisstijl van SintLucas
Op deze pagina kan je de huisstijlelementen van SintLucas vinden waaronder het logo en de uitleg over het gebruik hiervan, de SintLucas kleuren, de typografie, het gridsysteem en hoe je dit moet gebruiken. Heb je vragen over de huisstijl? Neem dan contact op met de afdeling Marketing en Communicatie van SintLucas via: communicatie@sintlucas.nl.
Het logo
Er bestaan twee versies van het SintLucas logo. De uitleg over deze twee versies kan je hieronder vinden. De “i” wordt in het logo met een kleine letter geschreven. Deze ‘i’ staat voor elke individuele leerling en student van SintLucas. Het logo bestaat uit 2 primaire kleuren. SintLucas oranje voor ‘Sint’ en zwart voor ‘Lucas’. Hierdoor ontstaat er een duidelijk contrast tussen de twee woorden waardoor het beter leesbaar is en het creëert de onderscheidende uitstraling van SintLucas.
SintLucas logo
Creating opportunities
Creating opportunities is de brede vertaling van onze missie en visie. We creëren kansen om toekomstdromen waar te maken. Niet alleen voor leerlingen en studenten. Ook voor onze medewerkers, bedrijven en andere partners. En we verwachten dat zij dat zelf ook doen. De SintLucas pay-off ‘Creating Opportunities wordt gebruikt om de missie en visie van SintLucas te benadrukken. Als het logo kleiner is dan is dan 45 mm vervalt de pay-off.
De pay-off ‘creating opportunities’ gebruiken we voor alle corporate uitingen. Dus bij alle interne communicatie en bij alle communicatie gericht op bedrijven en relaties. In het geval van communicatie richting (potentiële) leerlingen en (potentiële) studenten gebruiken we het wervingslogo met Vakschool voor creatief talent.
SintLucas logo
Vakschool voor creatief talent
Over onze identiteit willen we duidelijk zijn. Wij zijn een vakschool voor creatief talent. Daarom plaatsen we bij alle communicatie richting (potentiële) leerlingen en (potentiële) studenten het wervingslogo vakschool voor creatief talent tenzij het logo kleiner is dan 45 mm. In dat geval laten we de pay-off vakschool voor creatief talent achterwege.
Het primaire logo van de SintLucas wervingscampagne bestaat uit een kader met een hapje eruit. Dit is een belangrijk onderdeel in de vormgeving van de verdere stijl van de wervingscampagne. Het hapje staat voor het feit dat je nooit bent uitgeleerd en er altijd ruimte is om je verder te ontwikkelen. Wil specifiek gebruik maken van het wervingslogo? Neem dan contact op met de afdeling Communicatie via communicatie@sintlucas.nl.
Download logo's
Download hieronder de verschillende logo’s van SintLucas met en zonder pay-off Creating Opportunities in verschillende bestandsformaten. Wil je gebruik maken van de logo’s voor drukwerk? Neem dan contact op afdeling Communicatie via communicatie@sintlucas.nl.

SintLucas kleuren
Primair
SintLucas onderscheidt zich al jaren met haar oranje kleur. Het is dan ook van belang dat deze kleur altijd terug komt in de uitingen van SintLucas. Of dit nu subtiel in het logo is of als een uitgesproken kleurvlak. Daarnaast valt ook zwart onder het primaire palet.
Let op: de kleur SintLucas Orange Fluor (PMS 811U en 811C gebruiken we alleen bij professioneel drukwerk)
Secundair
Naast het primaire palet is een secundair kleurenpalet ontwikkeld. SintLucas is immers een creatieve vakschool, dat laten we dan ook terugkomen in kleur. De waarden plezier en zelfvertrouwen(geel), trots en eigenheid (paars) en groei (groen) zijn vertaald naar een veelzijdig kleurenpalet welke uitnodigt om dynamische, speelse, uitgesproken en moderne uitingen te creëren ongeacht we intern of extern communiceren.
Tertiair
Het tertiaire palet, met de kleuren wit en grijs, zorgt voor “lucht” in een lay-out.

Typografie
Het lettertype van SintLucas is Pangram – Mori. Arial is het alternatieve font voor documenten waarin Mori niet gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld online en in Office (Word) documenten. Wil je het lettertype Mori ontvangen of heb je vragen over het gebruik hiervan? Stuur dan een mail naar communicatie@sintlucas.nl.

Typografisch patroon
We gebruiken een typografisch patroon als design element. Dit doen we met krachtige kernwoorden in combinatie met een gekleurde achtergrond uit het primaire en secundaire kleurenpalet.
Gebruik in dit patroon een maximum van 1 woord* en gebruik hierbij het lettertype Mori. Dit woord moet over de gehele pagina minimaal een keer voluit leesbaar zijn.
Herhaal dit woord minimaal 6 keer over de hoogte van het gehele canvas. Dit zorgt dat het patroon nooit te groot en altijd leesbaar is Zorg voor contrast tussen woorden door af te wisselen tussen semi bold, regular en extra light interlinie te bepalen.
Gebruik voor dit patroon kernwoorden ALLEEN IN KAPITALEN en ALLEEN als zwarte tekst, tenzij de achtergrond zwart is, gebruik dan wit.
*’SintLucas’ als naam en/of logo zal nooit gebruikt worden als typografisch patroon of design element.
Grid systeem
SintLucas faciliteert groei. Dit komt terug in de visuele identiteit deze is in de identiteit vertaald naar een grid systeem. Een systeem waarbinnen iedereen de ruimte heeft om te creëren. Dit kan op verschillende levels: van “ingetogen” tot “all-out” om meer eigenheid te tonen. Door het toepassen van het gridsysteem in combinatie met het SintLucas logo, de kleuren, typografie en het beeld ontstaat er een duidelijke lijn in middelen.
Het grid is de basis van de lay-out van de SintLucas corporate huisstijl. Het bestaat uit een 12 kolommen x 4 rijen grid deze schaalt met het formaat mee. Het grid zelf is geen zichtbaar element. In het design van de corporate huisstijl van SintLucas gebruiken we drie levels van intensiteit: ‘ingetogen’, ‘energiek’ en ‘all out’. Het gebruik van de drie levels zorgt voor een scheiding tussen informele en zakelijke middelen zonder de eenheid in het SintLucas design te verliezen.



