In samenwerking met Megawatt.
Een fictieve briefing, maar wél gebaseerd op realistische opdrachten van hun eigen klanten. Reclamebureau Megawatt inspireert en motiveert onze studenten om gave concepten en ontwerpen te realiseren voor festivals.
In ons onderwijs vinden we het belangrijk om samen te werken met bedrijven in het werkveld. Ook om studenten te helpen die stap van school naar arbeidsmarkt nóg beter te maken. Een vakdocent met inhoudelijke kennis vanuit SintLucas werkt hierin samen met een opdrachtgever vanuit het werkveld. Een van deze opdrachtgevers is Jim van de Sande, creative bij Megawatt. Hij werkt graag samen met SintLucas: “De briefings die we voor studenten opstellen, zijn gebaseerd op eigen briefings. Daardoor krijgen studenten een realistisch beeld van hun opdrachtgevers. We zijn aangenaam verrast door de kwaliteit van de studenten. Je merkt dat ze denken vanuit een concept en ervaring hebben in de uitwerking hiervan. In hun ontwerpen komt het concept echt tot leven. Daarnaast zijn ze gemotiveerd om goed werk te leveren. Ze stoppen er veel meer tijd in dan nodig, dat zien we ook echt terug.”
Win-win situatie
Megawatt investeert tijd in het opstellen van de briefings en beoordelen van de eindpresentaties. Dat doen ze graag. Jim vertelt enthousiast: “de projecten verlopen soepel in communicatie en afstemming. Dat geeft energie om dit jaarlijks te doen. Los daarvan: de studenten zijn de bezoekers van festivals waar wij activaties voor bedenken. Dat helpt ons aan informatie en input wat de doelgroep nou écht belangrijk vindt op een festival. Daarnaast zijn we altijd op zoek naar creatief talent. Tijdens een vorig project viel één van de studenten ons op, die heeft stagegelopen bij ons, en werkt hier nu fulltime.”
Studenten enthousiast over project
Ook de studenten van de opleiding Ruimtelijk vormgeven waren blij met de opdracht van Megawatt. Studenten Hansje en Jasmijn vertellen enthousiast. Jasmijn: “Ze zijn een fijne en leuke opdrachtgever. Door de duidelijke briefing, wisten we heel concreet wat er van ons werd gevraagd. Hansje vult aan: “We ontvingen feedback waar ons concept of ontwerp nog beter van werd. Altijd op een positieve manier.”
Activatie voor bekend social media platform
De studenten hadden keuze uit twee opdrachten. Een van de briefings was: het bedenken van een activatie voor een bekend social media platform op een HipHopfestival om het imago te verbeteren onder een oudere doelgroep. Hansje: “Ik heb veel inspiratie opgedaan over HipHop. Daarbij kwam ik veel jukeboxen tegen, dat heb ik vervolgens in mijn concept verwerkt. Ik heb geleerd hoe ik in mijn ontwerp een bepaalde doelgroep kan aantrekken en beïnvloeden.”
Activatie voor een populaire serie
Bij de andere opdracht bedachten studenten een activatie om awareness te creëren voor het tweede seizoen van een populaire serie. Jasmijn: “Ik heb hier veel van geleerd, zoals het kijken naar de maakbaarheid van het ontwerp. Is het goed te realiseren? Ik heb in mijn concept het ‘doolhofgevoel’ van de serie als uitgangspunt gebruikt. Dat zie je terug in het ontwerp.”
Heb jij een leuk project voor onze studenten?
Je ziet hier een van de activaties van Megawatt voor Samsung. Nieuwsgierig? Klik hier voor meer informatie.
Binnen ons projectonderwijs kunnen studenten uit verschillende studierichtingen samenwerken aan een project. Deze opdrachten omvatten het brede gebied waar SintLucas voor opleidt. Van briefing tot productiebegeleiding, van ontwerp tot product en van offerte tot factuur. Studenten zijn zelf verantwoordelijk voor het optimaal bedienen van de opdrachtgever. Een project aanmelden? Dat kan, klik op de onderstaande link voor meer informatie.