SintLucas Training

Training merkverhaal schrijven

Creatieve teksten schrijven

Training Merkverhaal

Ben jij ondernemer, zzp-er of ben je verantwoordelijk voor de communicatie binnen jouw bedrijf? Dan ben je uiteraard trots op je bedrijf. Op het product dat je maakt of op de diensten die je levert. Dan wil je dit natuurlijk naar je doelgroep communiceren. Maar hoe doe je dit? Een creatieve tekst doet wonderen……

Storytelling is al eeuwenoud. Onze hersenen ordenen nu eenmaal informatie graag in een logisch verband. Bij een goed verhaal word je meegenomen in de boodschap op een interessante, begrijpbare en behapbare manier. Ieder bedrijf, groot en klein, heeft een authentiek verhaal. Ga op zoek naar jouw unieke story, want jouw drijfveren, passie en achtergrond zijn exclusief.

Voor wie?

Deze skillsessie is zowel geschikt voor iemand die al jaren werkzaam is in de communicatie, als voor iemand die nog nooit ook maar een boodschappenbriefje heeft geschreven. De trainer neemt je op een laagdrempelige wijze mee in de wereld van creatief tekstschrijven en zorgt er gegarandeerd voor dat je een mooie stap vooruit maakt.

De aanpak

Tijdens de training Merkverhaal Schrijven laat de trainer je zien hoe je door middel van een creatieve tekst jouw bedrijf op een krachtige wijze kunt introduceren bij jouw doelgroep. Tenminste, als je weet wie je doelgroep eigenlijk is. En zo ja, met welke tone-of-voice je jouw (potentiële) opdrachtgevers of klanten het best kunt aanspreken.

Onze pro toont je diverse do’s en dont’s. Hij vertelt je waarom je jezelf de wie-/wat-/waar-/waarom-/waar-/hoe-vraag moet stellen. Hoe je de antwoorden op deze vragen in een korte (online) tekst verwerkt. En hoe je jouw boodschap aantrekkelijk maakt voor de lezer.

Een workshop zou geen workshop zijn als je niet ook aan het werk gezet wordt. Als deelnemer ga je zelf de corporate story van jouw bedrijf schrijven. Niet in een pagina’s lang verhaal, maar in maximaal 3 alinea’s. Zodat je deze introductietekst in een toekomstige presentatie of elevator-pitch kunt gebruiken. Natuurlijk ondersteunt onze trainer  je tijdens het schrijven en geeft hij diverse tips en tricks, zodat jouw creatieve tekst straks van het papier spat.

Een goed merkverhaal geeft je houvast. Dat zul je merken wanneer je het verhaal binnen je eigen organisatie gaat gebruiken. Het maakt helder dat bepaalde keuzes niet bij het bedrijf passen en andere juist wel. Het merkverhaal dient als uitgangspunt bij elke vorm van klantcontact.

Het resultaat

Aan het eind van de skillsessie Merkverhaal Schrijven ben je een heel stuk wijzer over de kracht van creatieve teksten. Je weet hoe je jouw bedrijf kunt introduceren, je ziet de communicatieve kansen voor je bedrijf én je hebt ook nog eens een leerzame en vermakelijke middag achter de rug. Kortom, je bent uitgenodigd om ook deel te nemen aan de skillsessie Merkverhaal Schrijven!

Heb je interesse in de training Merkverhaal schrijven? Meld je bij Brigit Heijnen, onder vermelding van Merkverhaal,  met naam en achternaam  via llo@sintlucasnext.nl en ontvang meer informatie. Heb je een vraag? Mail het ook naar llo@sintlucasnxt.nl.

Datum: nader te bepalen, 1 dagdeel
Aantal deelnemers : minimaal 6 maximaal 10
Bewijs van deelname