Dit vraagt om mensen die weten wat er komt kijken bij de productie van media, of het nu gaat om een tv-productie, een (online) magazine of social media campagne. De media- en evenementenmanager is de spin in het web tussen alle partijen en zorgt ervoor dat het niet alleen bij mooie ideeën blijft!
Aanmelden opleidingDit vraagt om mensen die weten wat er komt kijken bij de productie van media, of het nu gaat om een tv-productie, een online magazine of social media campagne. De media- en evenementenmanager is de spin in het web tussen alle partijen die er voor zorgt dat het niet alleen bij mooie ideeën blijft!
Mediamanager
Crebonummer opleiding: 25199
Op deze pagina vind je meer informatie over kosten voor de opleiding.
Je leert tijdens de opleiding het managen én maken van on- en offline media, radio & televisieproducties en events. Je regelt de productie van A tot Z, binnen de afgesproken deadline en binnen het budget. Je doet onderzoek naar doelgroepen en trends, adviseert over de mogelijkheden en stelt een projectplan op. Ook coördineer je de vormgeving, technische realisatie en inzet van mensen en middelen. Tijdens de opleiding ontwikkel je zelfstandig én met studenten van andere opleidingen binnen SintLucas verschillende media en organiseer je events. Hierdoor krijg je een goed beeld van de praktijk en leer je de taal van de vakmensen met wie je later ook samenwerkt.
Je stelt project- en communicatieplannen op en je maakt – met een productieteam- uiteenlopende media-uitingen.
Je ontwikkelt vaardigheden op het gebied van projectmanagement en marketingcommunicatie en leert werken met verschillende (opmaak)programma’s. Uiteraard staan ook algemene vakken als Nederlands, Engels en rekenen op het programma.
Afhankelijk van jouw interesses en leerwensen kies je een stage die daarbij past. Bijvoorbeeld in de reclamebranche, bij een videoproductiebedrijf, op de communicatieafdeling van een groot bedrijf of bij een congres- of concertcentrum.
Tijdens deze mediamanagementopleiding krijg je naast algemene vakken beroepsgerichte vakken als projectmanagement, marketingcommunicatie en digitale vaardigheden in verschillende (opmaak)programma’s.
Jij krijgt energie van regelen en organiseren. Een deadline levert jou geen stress op en een 9-tot-5-mentaliteit is jou vreemd. Daarnaast ben je proactief en creatief in het bedenken van oplossingen. Ook goede communicatieve eigenschappen zijn belangrijk, omdat je opdrachtgevers adviseert en met veel partijen samenwerkt. Je bent resultaatgericht, kostenbewust en gaat altijd voor kwaliteit. Vanzelfsprekend houd je de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media continu bij.
Met je diploma op zak kun je bijvoorbeeld aan de slag als trafficmanager bij een reclamebureau, als productieassistent bij de radio of televisie of werken als projectmedewerker in de evenementenbranche of bij een uitgeverij. Ook kun je doorstromen naar een hbo-vervolgopleiding op het gebied van communicatie, eventmanagement of creative business.
Lees dan meer over de aanmeldprocedure of vraag informatie aan.
Klik op het filmpje om te zien wat Maurice ging doen na SintLucas.